2013 m. spalio 20 d., sekmadienis

Praktiški patarimai kalendorių maketavimui


Artėjant į pabaigą 2013 metams, žmonės iš įvairių verslo ir gyvenimo sričių savotiškai ruošiasi Naujiems metams. Dėl to, paskutinis metų ketvirtis garfinio dizaino specialistam ir maketuotojams yra pats darbymetis, nes jie ruošia Naujų Metų komunikaciją sau ir savo klientams. Ši komunikacija apima įvairią medžiagą: brošiūras, skrajutes, atvirukus ir t.t., tačiau šiuo laikotarpiu daugiausiai dėmesio sulaukiantys produktai yra kalendoriai. Todėl ir jūs galite sulaukti prašymo sumaketuti įmonės kalendorių.
Ištikrųjų, kalendoriai yra ne tik įprastas reklaminis elementas. Tai naudinga verslo ar asmeninė dovana, nes padeda Jūsų prekiniam ženklui išlikti gavėjų mintyse ištisus metus. Todėl kalendorių maketavimas, dizaineriams yra iššūkis, nes reikia sukurti kalendoriaus koncepciją ir dizainą, kuris kuo ilgiau išlaikaytų žiūrovo susidomėjimą.
Taigi, jei gavote maketavimo projektą kalendoriui ar planuojate patys kurti savo įmonės 2014 metų kalendorių dizainą, pasinaudokite keliais patarimais:


Mėnesių skaičius puslapyje
Priklausomai nuo mėnesių skaičiaus puslapyje, kalendoriai yra įvairių tipų. Lietuvoje labiausiai paplitę trijų dalių sieniniai kalendoriai su spiralėmis, dėl jų naudojimo patogumo ir ekonomiškumo. Taip pat pakankamai populiarus individualus, 13 puslapių kalendorius, nes jis suteikia galimybę kiekvieno mėnesio puslapyje pateikti skirtingą žinutę. Šis kalendoriaus tipas yra brangesnis lyginant su kitais – standartiniais, tačiau šis kalendorius turi nemažai pranašumų.
Yra ir kitų kalendorių tipų: su 2-jų mėnesių dalimis, 4-ių mėnesių dalimis, staliniai, darbo ir pan. Nesvarbu kokį jūs pasirinksite, svarbiausia, kad padarytumėte jį kiek įmanoma patrauklesnį ir išskirtinį.

Kalendoriaus koncepcija
Kiekviena išsiskirianti komunikacinė priemonė reikalauja racionalumo: sąvokos ar temos. Tas pats tinka ir kalendorių maketavimui. Jums reikia apgalvoti tam tikras temas ar koncepcijas ir gauti patvirtinimą iš kliento (jei klientas nepateikia koncepcijos pats).
Kalendorių tema gali atitikti bendrą įmonės verslo koncepciją ar jo klientui įdomią temą, kuri atkreiptų tikslinės auditorijos dėmesį. Pavyzdžiui, bankui arba draudimo įstaigai gali tikti tokios temos: kalendoriuje gali būti pavaizduota aplinka, kultūra ir muzika (kaip netiesiogiai susijusios temos) arba pinigų istorija, banko ar draudimo įstaigos istorija (tiesiogiai susijusios temos).

Žinutė sustiprinanti turinio emociją
Temos koncepcija, kuri aptarta ankstesniame skyrelyje, turi būti sustiprinama žinutės pagalba. Kurkite tiesiogiai su turiniu susijusią žinutę, kurią norite iškomunikuoti kalendoriuje apie jūsų kliento produktą, paslaugą, pramonę ar pan.
Pavyzdžiui, tema apie aplinkosaugą galėtų turėti statistinę žinutę apie išnykusius augalus, gyvūnus ar kt. Kultūros temai žinutė galėtų būti labiau poetiška, o bankų istorijos temą atspindinti žinutė gali perduoti skirtingus požymius ar banko laimėjimus.

Vaizdų kokybė ir kiekybė
Kalendoriaus maketavime vaizdai yra antras aspektas pagal svarbą (kadangi svarbiausias aspektas – tema). Kai koncepciją ir žinutę sugalvota, jūs pradedate ieškoti paveiksliukų, kurie atitinka temą ir žinutę. Nors žingsis po žingsnio geriausiai žinutę atitinkančio paveiksliuko ieškojimas yra gana “sausas” procesas, tačiau šis sunkus darbas babaigoje skins vaisius.
Kaip kurios reklamos agentūros turi savo nuotraukų duomenų bazes, iš kurių galima parinkti tinkamų vaizdų kalendorių dizainui. Tačiau labai dažnu atveju jums reikia individualių nuotraukų ar poreikį atitinkančių paveiksliukų, kuriuos galima rasti internete. Kad ir kokia bebūtų reklaminė medžiaga, jūs turite būti tikri, kad joje yra geras dizainas su pakankamu nuotraukų ar iliustracijų ištekliu. Paveiksliukai turi būti aukštos kokybės ir pagal kalendoriaus dydį tinkami spaudai.

Teisingas puslapio erdvės išnaudojimas
Kaip anksčiau paminėta šiame straipsnyje, kalendoriai yra daugiau nei puslapiai su datom ir vaizdais. Tai – galimybė skleisti savo žinutę visų metų laikotarpyje. Taigi, nesvarbu ar kuriate sieninį, stalinį (ar net kišeninį) kalendorių, pranešimas, kurį norite pateikti auditorijai turi būti tobulai pritaikytas. Kartais atsitinka taip, kai kalendoriaus lape maketuotojai turi labai mažą erdvę visos informacijos sutalpinimui. Lygiai taip pat būna momentų, kai maketuotojai turi per didelę erdvę visų elementų išdėstymui kalendoriaus lape., Kaip teisingai išdėlioti visą erdvėje, kad neprarasti žiūrovo dėmesio, žino tik protingiausi ir labiausiai patyrę maketuotojai. Taigi, kalendoriaus puslapio erdvę vertinkite kaip nekilnojamąjį turtą ir tinkamai jį išnaudokite.

Datų tinklelis
Svarbiausia kalendorių dalis yra datų tinklelis (iš esmės kalendoriai tam ir yra skirti).  Datų tinklelio šablonas ir dizainas turėtų būti lengvai įskaitomas, patogus ir patrauklus. Nors išdėstymas labiausiai priklauso nuo kalendoriaus dydžio, jūs turite pritaikyti jį ir padaranti kiek įmanoma patogesnį naudojimui. Taip pat datų pagalba Jūs galite reklamuoti įmonės svarbius renginius akcijas ir pan.

Aktyvumas sprendimuose dėl kalendorių gamybos
Svarbiausia proceso dalis po kalendorių dizaino sukūrimo yra jų spausdinimas ir gamyba. Sėskite prie savo spausdintuvo ir galvokite apie gamybos metodus:
1.    Kurie spaudos metodai labiausiai tinka kalendoriaus temai ir siunčiamai žinutei;
2.    Kaip pritaikyti apdailos detales ir pagaminti kalendorių ne tik gražų, bet ir patogų naudotojui.
Taip pat reikia apgalvoti kuri popieriaus rūšis labiausiai tiks prie jūsų kalendorių maketo pvz. matinis ar blizgus, kokios bus apdailos detalės ir pan.

Pabaigai...
Mąstymas apie kalendorių, kaip apie dienų ir mėnesių kvadratukų rinkinį yra pasenęs. Šiomis dienomis kalendorius tampa vis stipresne marketingine priemone: kai žmonės priima juos kaip dovaną ar įsigyja, jie tampa nuolatiniais jūsų įmonės ambasadoriais klientų ofisuose, namuose, parduotuvėse ar bet kur, kur jie pakabinami.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą